PSIHOLOGIJA U TURIZMU - Dubravka Miljković, Majda Rijavec, Irena Miljković Krečar

PSIHOLOGIJA U TURIZMU - Dubravka Miljković, Majda Rijavec, Irena Miljković Krečar

Model: vs-e1c4a98390
Dostupnost: 100

Zašto putujemo? Kako se donosi odluka o putovanju? Kako efikasno komunicirati u turizmu? Kako prilagoditi rad zaposleniku u turizmu? Kako prilagoditi predmete i prostor namijenjen turistima? Samo su neka od pitanja na koja će vam ova knjiga dati odgovore.

350.00 HRK
-+

PSIHOLOGIJA U TURIZMU - Dubravka Miljković, Majda Rijavec, Irena Miljković Krečar

Ljudi su, u svojim različitim ulogama – i turisti i kao zaposlenici u turizmu, kao zaposlenici u drugim službama i organizacijama koje su više ili manje (ne)posredno vezane uz turizam, ali i kao lokalno stanovništvo – ključni faktor odnosa u svim područjima vezanim uz turizam (ekonomskom, ekološkom, kulturnom, obrazovnom i dr.) pa je jasno zašto i psihologija ima svoje mjesto u turizmu.

Psihologiju u turizmu mogli bismo definirati kao granu psihologije koja se bavi zakonitostima doživljavanja i ponašanja ljudi koji se koriste turističkim uslugama ili ih izravno ili neizravno pružaju. S obzirom na širinu obuhvaćenih područja u knjizi, ona će biti od koristi i onima koji o turizmu tek uče i onima kojima je turizam posao, karijera ili životni poziv (ili sve to zajedno), ali i onima koji u turizmu samo uživaju.

Knjiga se temelji na rezultatima znanstvenih istraživanja najviše, dakako, u području psihologije u turizmu, ali je nekada bilo nužno zaviriti i u sociologiju i u ekonomiju), prožeta je osobnim iskustvima (našim, iskustvima bliskih nam ljudi i zapisima iz literature). Također se opisuje (mogući) doprinos pojedinih grana psihologije turizmu. No, nećemo se zavaravati: što bolje razumijemo turiste, bolju ćemo im uslugu pružiti: oni će biti zadovoljniji, a ostvareni prihod veći.

Recenzije:
"Iz ovog područja na hrvatskom jeziku, izuzev članaka, nema objavljenih knjiga koje na sustavan i cjelovit način obrađuju ovo područje. Pored toga, turizam je gospodarska aktivnost koja u svijetu i u Hrvatskoj zadnjih godina bilježi kontinuiran rast i koja će u budućnosti, prema prognoza međunarodnih institucija (UNTWO) i dalje rasti. Stoga su nove spoznaje i znanja važna jer mogu pridonijeti boljem razumijevanju turizma i time kvalitetnijem (održivom) razvoju." - Dr. sc. Snježana Boranić Živoder

UVOD: O doprinosu psihologije području turizma

1. ŠTO JE TURIZAM I TKO SU TURISTI?
  • Definicija turizma i turista
  • Turizam i slobodno vrijeme
  • Crtice iz (pra)povijesti turizma
2. METODE ISTRAŽIVANJA U PSIHOLOGIJU U TURIZMU
  • Zašto su nam potrebna istraživanja?
  • Planiranje i provedba istraživanja
  • Vrste istraživanja
  • Etički standardi u istraživanjima
3. TKO PUTUJE KAMO – PSIHOLOGIJA INDIVIDUALNIH RAZLIKA
  • Segmentacija turističkog tržišta
  • Prvi pokušaji klasifikacije turista
  • Osobine ličnosti i turizam
  • Životne vrijednosti, životni stil i turizam
  • Demografske varijable povezane s putovanjima
  • Turisti s posebnim interesima
4. ZAŠTO LJUDI PUTUJU – PSIHOLOGIJA MOTIVACIJE I TURIZAM
  • Teorije potreba
  • Teorije gurajućih i privlačećih faktora
  • Motivacija onih koji ne putuju
5. KAKO SE DONOSE ODLUKE O PUTOVANJU – KOGNITIVNA PSIHOLOGIJA I TURIZAM
6. ODNOSI MEĐU LJUDIMA U TURIZMU – SOCIJALNA PSIHOLOGIJA I TURIZAM
7. KOMUNIKACIJA U TURIZMU
8. KAKO SE ODNOSITI PREMA LJUDIMA IZ RAZLIČITIH KULTURA – PSIHOLOGIJA INTERKULTURALNOSTI
9. MOŽE LI TURIZAM LJUDE UČINITI SRETNIJIMA I BOLJIMA – POZITIVNA PSIHOLOGIJA I TURIZAM
10. STRES NA PUTOVANJU I KAKO NJIME UPRAVLJATI
11. KAKO OKOLIŠ DJELUJE NA POJEDINCA – EKOLOŠKA PSIHOLOGIJA I TURIZAM
12. KOJE SU SPECIFIČNOSTI ZAPOŠLJAVANJA I RADA U TURIZMU – ORGANIZACIJSKA PSIHOLOGIJA I TURIZAM
13. KAKO PRILAGODITI RAD ZAPOSLENIKU I TURISTU – ERGONOMIJSKA PSIHOLOGIJA I TURIZAM

Povezani artikli